COVID-19 pandemi döneminde dijital oyunların ve dijital oyun yayıncılığının etkisinin giderek arttığını vurgulayan BİLGİ İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nuri Kara alana olan ilgiyi ve proje üretimini artırmayı hedeflediklerini belirtti.
İSTANBUL (İGFA) – İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, bağımsız oyun geliştiricileri ve üniversite öğrencilerini bir araya getirerek projeler yaratılmasını sağlamak amacıyla ‘Global Game Jam‘i düzenledi.
Bu yıl COVID-19 tedbirleri kapsamında online olarak gerçekleştirilen maraton 48 saat boyunca devam etti. Global Game Jam bu yıl toplam 104 ülkede İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin de aralarında bulunduğu 585 merkezde düzenlendi. Global etkinlikte, “Kaybetmek ve Bulmak” ana temasından yola çıkan oyun severler yaklaşık 6 bin 200 oyun geliştirdi. Ekipler, oyun tasarımı, grafik tasarım, 3D modelleme, programlama, ses tasarım ve müzik gibi birçok alana katkıda bulunabilecek renkli projelere imza attı.
COVID-19 pandemi döneminde dijital oyunların ve dijital oyun yayıncılığının etkisinin giderek arttığını vurgulayan BİLGİ İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nuri Kara alana olan ilgiyi ve proje üretimini artırmayı hedeflediklerini söyledi. Kara, “Pandemide insanlar evde kaldıkları süre boyunca mobil oyunlar başta olmak üzere dijital oyunlara büyük ilgi gösterdiler. Sadece oyun oynamakla da kalmadık, Twitch üzerinden oyun yayıncılığı da pek çok kişi tarafından sıkı takip edildi ve edilmeye devam ediyor. VR (sanal gerçeklik) oyunları da özellikle evde geçirilen zamanlarda fiziksel aktiviteleri artırması açısından önemli görülüyor. Dolayısıyla, dijital oyunlar hayatımızda her geçen gün daha da büyük yer kaplıyor” dedi.